سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















ای عاشقان روی تو از ذره بیشتر!

به نام خدای صبر...

همیشه وقتی بزرگترها می خواهند برای دختر بچه ای منبر بروند با قیافه ای عالمانه توصیه اش می کنند که الگویش حضرت زهرا و حضرت زینب باید باشد. اما اگر کسی از آنها بخواهد که در مورد عقیله ی بنی هاشم ده جمله حرف بزنند درمی مانند..
«زینب» الگویی ست برای پدران ما. الگویی که باید باز شناخته شود.

زینبیه روستایی بیرون شهر دمشق است که به واسطه ی قرار گیری مقبره ی دختر امیرالمومنین مورد توجه شیعیان قرار دارد. اگر پیش از زیارت ایشان نجف رفته باشی به محض ورود درمی یابی که شباهتی میان این دو حرم هست.. نه فقط به خاطر گلدسته های قد بر افراشته و معماری مشابه صحن حرم.  بلکه حسی به تو نشانه ی عظمت امیر المومنین را می دهد.
دلمان می خواست بشناسیمش . مقتل را باز کردیم و آرام آرام خواندیم و زینب برای ما قد کشید و بزرگ شد. نه اینکه توانسته باشیم بشناسیمش ، نه اینکه حتی ابعاد زینبی کربلا را توانسته باشیم در صد و اندی صفحه ی کتاب بفهمیم  ، اما خیلی که رو به گنبدش نشستیم و خواندیم گریستیم دمادم وداع تنها توانستیم بفهمیم که هنوز در مورد کربلا هیچ چیز نمی دانیم و خیلی مانده تا پیام زینب را دریافت کنیم.


همیشه وقتی کسی می خواهد از زینب سخن بگوید از صبرش حرف می زند. خیلی که خواستیم بشناسیمش تازه فهمیدیم که صبر یکی از ده ها صفت منحصر به فرد زینب است...
صبر زینب ، کرامت زینب ، علم زینب ، حیای زینب ، عاطفه ی زینب ، ولایت زینب ، گذشت زینب ، استقامت زینب ، تدبیر زینب ، نماز زینب ، .... زینب حسینی دیگر است برای پس از کربلا و زهرایی دیگر برای حفظ ولایت علی (فرزند حسین).
و... گفتنی نیست زینب ، شناختنی نیست. بزرگ است. درست مثل پدرش...

 

 


نوشته شده در یکشنبه 88/8/24ساعت 3:33 عصر توسط دیوار نظرات ( ) | |

Design By : Pichak